29 jun Van groene junior tot ervaren sysadmin: meet Kevin Van Battel
Kevin staat al meer dan 13 jaar aan de zijde van Karl en Consultrix. Hoe is hij bij Consultrix terechtgekomen? Hoe is het bedrijf doorheen die jaren veranderd? En waarom werkt hij hier zo graag? We vroegen het hem in dit interview!
Dag Kevin! Kan je jezelf even voorstellen?
Kevin: ‘Hallo, ik ben Kevin Van Battel. Ik ben opgegroeid in Mechelen, maar woon sinds 2 jaar in Hombeek, samen met mijn vriendin. Ik ben system engineer en system administrator, en ik werk al 13 jaar bij Consultrix.’
Hoe ben je in IT beland?
Kevin: ‘In het middelbaar heb ik eerst aso en daarna multimediatechnieken gevolgd. Geen IT dus, maar wel al in de digitale wereld.
Na het middelbaar wilde ik iets doen met pc’s en netwerken. Uiteindelijk vond ik bij de VDAB de opleiding IT-beheer. Daar kregen we eerst kort de theorie aangeleerd. Daarna zouden we veel stage moeten lopen om in de praktijk te werken. Dat sprak me wel aan.’
En hoe ben je dan bij Consultrix terechtgekomen?
Kevin: ‘Via een vacature van de VDAB. De job lag me zo goed dat ik uiteindelijk de stageperiode van mijn opleiding heb overgeslagen en hier direct ben beginnen werken als junior systems engineer.’
Ondertussen ben je natuurlijk allang geen junior meer. Hoe is die evolutie verlopen?
Kevin: ‘Toen ik pas begon, werkte hier nog een andere systems engineer, Koen. Van hem heb ik veel geleerd. Toen hij 2 jaar later stopte, werd ik zelf verantwoordelijk voor alles. Door veel alleen te doen, heb ik ook veel bijgeleerd.’
En wat doe je als system engineer en system administrator bij Consultrix?
Kevin: ‘Ik heb een gevarieerd takenpakket, en dat vind ik ook leuk. Ik wil aan mijn bureau werken maar ook op locatie bij klanten of in het datacenter. Heel de dag achter een bureau zitten is niets voor mij.
Als ik naar klanten ga, dan is dat bijvoorbeeld voor de levering of het onderhoud van producten. Dat soort taken komt vaak bij mij terecht omdat ik hier al het langste werk en dus de klanten goed ken. Verder ga ik ook ter plaatse om een probleem op te lossen als het aan de telefoon niet lukt.
Daarnaast onderhouden we in het datacenter onze servers. Dat datacenter was een idee van Steven om onze klanten nóg beter te servicen. Het was echt leuk om zoiets complex met ons team op te zetten.’
Doorheen de jaren heb je Consultrix zien evolueren. Wat is er allemaal veranderd?
Kevin: ‘Eigenlijk is Consultrix niet zoveel veranderd. Ik probeer nog altijd om met klanten diezelfde persoonlijke band op te bouwen als vroeger. Da’s moeilijker bij kleinere kmo’s die ons minder vaak nodig hebben, maar ik doe er toch mijn best voor.
Ik merk verder dat iedereen meer en meer in de cloud werkt. Daar hebben wij minder fysiek werk aan, maar moeten we vooral de klanten ondersteuning bieden. Dat is wel jammer, want ik vind het net leuk om met materiaal te spelen tot het perfect werkt.
Ten slotte vind ik het heel leuk om nu met 4 te werken. Alleen of met 2 is het moeilijker om alles te regelen, want dan kan vaak niemand de telefoon opnemen als je weg bent. Nu kunnen we constant een snelle en goede service bieden.’
Kevin, een laatste vraag. Ben je nog steeds blij dat je voor Consultrix hebt gekozen?
Kevin: ‘Ja, daar heb ik nog geen spijt van gehad. We krijgen veel vrijheid en mogen alles zelf plannen. Zo kunnen we onderling afspreken wie welke opdracht doet, afhankelijk van hoe dicht die klant bij een collega woont. We hebben bijvoorbeeld veel klanten in het Mechelse, dus die service ik vaak.
Dat vertrouwen en die vrijheid, dat vind ik de grootste voordelen van Consultrix.’
Wat een mooie afsluiter! Dankjewel voor dit interview, Kevin, en nog veel succes in je verdere carrière!
Solliciteer bij Consultrix
Wil jij ook aan de slag bij een werkgever die je vrijheid en vertrouwen geeft? Stuur dan je cv door naar info@consultrix.be. Graag tot snel!