Contacteer ons
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
 

Ben jij bang om over te stappen naar een nieuwe IT-partner? (deel 1)

Overstappen naar nieuwe IT-partner - deel 1 - Consultrix

Ben jij bang om over te stappen naar een nieuwe IT-partner? (deel 1)

Bedrijven zijn vaak bang om de samenwerking met hun huidige IT-partner stop te zetten en een nieuwe IT-partner te zoeken, ook al hebben ze daar goede redenen voor.

Dat is jammer! Er bestaan namelijk heel wat foute ideeën over de “ongemakken” die de overstap naar een nieuwe IT-partner met zich meebrengt.

Bovendien zijn de schadelijke gevolgen van samenwerken met de verkeerde IT-leverancier veel groter voor je bedrijf dan de eventuele ongemakken van zo’n overstap.

Daarom nemen we deze en volgende week de belangrijkste bezorgdheden van bedrijven over de overstap naar een nieuwe IT-partner onder de loep en tonen we je hoe een goede partner zoals Consultrix ermee omgaat.

Maar eerst kijken we kort naar de redenen waarom bedrijven een nieuwe IT-partner zoeken.

Waarom bedrijven een nieuwe IT-partner zoeken

Is iedereen in je bedrijf 100% tevreden met jullie IT-leverancier? Dan is er uiteraard geen enkele reden om over te stappen naar een nieuwe leverancier.

Vaak hebben bedrijven echter goede redenen om hun oude IT-partner te ruilen voor een nieuwe:

  • Ze zijn niet tevreden over de service van hun huidige partner.
  • De huidige partner denkt niet proactief na over mogelijke verbeteringen voor het netwerk van hun bedrijf.
  • Ze budgetteren het onderhoud van hun netwerk liefst op voorhand, maar de huidige partner biedt geen managed IT-services aan.
  • De huidige partner van hun bedrijf heeft een lange opzegtermijn.

Toch weten we uit ervaring dat de meeste bedrijven opkijken tegen een overstap. Wil je weten waarom (én waarom dit eigenlijk helemaal niet nodig is)? Lees dan meteen verder!

9 bezorgdheden over de overstap naar een nieuwe IT-partner – deel 1

1. Je bedrijf zal veel last hebben van downtime

Downtime betekent dat een IT-systeem tijdelijk onbeschikbaar is. Als je server bijvoorbeeld een tijdje niet beschikbaar is, dan kan dat erg vervelend zijn voor je medewerkers.

Of je bedrijf tijdens de overstap naar een nieuwe IT-partner veel last heeft van downtime, hangt af van welke werkzaamheden er precies moeten worden uitgevoerd. Vaak is er helemaal geen downtime nodig.

Een goede IT-leverancier doet er in elk geval alles aan om de hinder door downtime te beperken. Indien nodig regelt Consultrix bijvoorbeeld de overstap van je bedrijf buiten de openingsuren, zodat je medewerkers steeds vlot kunnen blijven werken.

Wil je niets missen?

Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief! We brengen je op de hoogte van interessant nieuws over Consultrix en onze dienstverlening.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

2. Je bedrijf zal een wurgcontract moeten tekenen

Je huidige IT-leverancier is misschien niet de beste keuze, maar je kent ondertussen wel de kleine lettertjes in je contract.

Een nieuwe IT-partner brengt echter een nieuw contract mee, met nieuwe kleine lettertjes en achterpoortjes, toch? Niet per se!

Er zijn immers ook IT-firma’s die werken zonder contract. Zo kiest Consultrix ervoor om zijn klanten niet te binden met een contract, maar met uitmuntende service.

Ben je toch niet tevreden? Ook dan maken we het makkelijk voor je bedrijf: je kan bijna al onze diensten stopzetten met een opzegtermijn van slechts 3 maanden.

3. De overstap zal lang duren

Een goede IT-partner zorgt voor een vlotte overstap door een grondige voorbereiding en een goede planning.

Is het voor jouw bedrijf beter om in fases te werken? Dan mag dat voor je nieuwe IT-partner geen enkel probleem zijn.

Hoe lang de overstap uiteindelijk precies zal duren, hangt verder af van verschillende zaken, zoals de grootte en de complexiteit van je netwerk, het aantal diensten dat wordt overgenomen en de aanwezige documentatie.

4. Je bedrijf zal veel tijd moeten spenderen aan documentatie

Van documentatie gesproken: bedrijven zijn vaak bang dat ze allerlei documenten en informatie zullen moeten verzamelen, een inventaris zullen moeten opmaken, … wat natuurlijk handenvol tijd kost.

Toegegeven: je nieuwe IT-partner heeft wel wat informatie nodig, zoals wachtwoorden. En in het ideale geval heeft je bedrijf ook een document met daarin zoveel mogelijk informatie over je netwerk, je toestellen, je software, …

Maar een goede IT-partner begrijpt dat zo’n document niet altijd beschikbaar is of regelmatig geüpdatet wordt. Je hoeft je hier dus niet al te veel zorgen over te maken.

Consultrix verzamelt bij de start van een overname alle beschikbare informatie. Daarna analyseren we je situatie, maken we een verdere inventaris op en vullen we de documentatie aan waar nodig.

Zo beschikken we steeds over de juiste informatie om al je IT-vragen te beantwoorden en je problemen op te lossen.

Op zoek naar een nieuwe IT-partner?

Hebben we je gerustgesteld en ben je klaar voor een nieuwe IT-partner? Contacteer ons dan gerust!

Heb je toch nog enkele twijfels over de overstap? Lees dan volgende week deel 2 van deze blog of contacteer ons voor meer informatie. We staan voor je klaar!

Geen reactie's

Geef een reactie

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.