Contacteer ons
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
 

Waarom Consultrix zónder contract zorg draagt voor jouw IT

Waarom Consultrix zorg draagt voor jouw IT zónder contract

Waarom Consultrix zónder contract zorg draagt voor jouw IT

De meeste IT-firma’s vragen hun klanten om een contract te tekenen. Op die manier binden ze hun klanten en beschermen ze zichzelf als er iets fout gaat.

Consultrix kiest er echter bewust voor om zonder contracten te werken. Benieuwd naar hoe dat precies in elkaar zit? Ik vertel het je met plezier!

Waarom de meeste IT-bedrijven mét contracten werken

Als IT-bedrijven hun klanten vragen om een contract te ondertekenen, dan doen ze dat meestal maar om 2 redenen:

1. Juridische bescherming

Bedrijven zijn vandaag de dag erg bang om juridische risico’s te lopen. De meeste IT-firma’s kiezen er daarom voor om een contract af te sluiten met hun klanten en zich zo in te dekken in het geval ze hun beloftes niet kunnen nakomen.

Op die manier voorzien ze eigenlijk een soort vangnet voor hun eigen tekortkomingen en schuiven ze de verantwoordelijkheid door naar de klant als er iets misgaat.

Maar in realiteit is het haast onmogelijk om een contract op te stellen dat volledig waterdicht is. Bovendien kost het opstellen van een contract handenvol tijd en geld. Die kosten worden meestal (onrechtstreeks) betaald door de klant.

De investering is ook niet eenmalig: wetgeving kan veranderen, klanten gaan soms niet akkoord met bepaalde clausules, … Er zijn tal van situaties waarin aanpassingen en addenda nodig zijn.

Bovendien zijn zulke contracten vaak allesbehalve transparant. Het eindresultaat? Een lang proces van contracten opstellen, onderhandelen en verduidelijking vragen. Hierdoor lopen projecten vaak vertraging op nog voor ze van start gaan.

Wil je niets missen?

Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief! We brengen je op de hoogte van interessant nieuws over Consultrix en onze dienstverlening.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

2. Klanten binden

Zolang het goed gaat tussen IT-bedrijf en klant, heeft een contract natuurlijk weinig waarde: een tevreden klant heeft immers geen reden om een andere IT-partner te zoeken.

Het contract is er dus voor wanneer er iets misloopt en bindt de klant in dat geval nog voor een bepaalde tijd aan het bedrijf voor hij kan vertrekken.

Het geeft het IT-bedrijf op korte termijn wat financiële zekerheid. Maar een klant die wil vertrekken, kan je uiteindelijk maar een beperkte periode tegenhouden met zo’n contract.

Sterker nog: het geeft het IT-bedrijf een vals gevoel van veiligheid, waardoor het in sommige gevallen niet tot het uiterste zal gaan om tot een oplossing te komen, want “de klant kan toch niet weg”. Op die manier wordt een IT-contract op de lange termijn contraproductief.

Waarom Consultrix zijn klanten helpt zónder contract

Vanuit het standpunt van een bedrijfsleider is het op zich begrijpelijk dat je je klanten vraagt om een contract te tekenen, omdat het je bedrijf in bepaalde situaties beschermt.

Consultrix wil zijn klanten echter niet binden met een duur contract, maar met vakmanschap en steengoede service. Enkel zo bouw je op de lange termijn een goede band op met je klanten.

Doordat we je niet vragen om een contract te tekenen met allerlei ingewikkelde clausules en uitzonderingen, weet je als klant dat we altijd ons uiterste best zullen doen om onze beloftes na te komen en je bedrijf tevreden te houden.

Hoe je dan als klant weet wat je van ons kan verwachten? Wel, alle prijzen, termijnen en andere afspraken worden netjes en duidelijk vermeld in onze offertes.

En wat als er uitzonderlijk toch eens iets misloopt? Dan gaan we samen aan tafel zitten en zoeken we naar een oplossing. We zullen er in ieder geval steeds alles aan doen om eventuele fouten recht te zetten. We hebben maar 1 reputatie. Daar hebben we hard voor gewerkt en die gooien we niet zomaar te grabbel.

Ben je toch niet tevreden over onze service? Dan gaan we als volwassenen uit elkaar, zonder gedoe. Je kan vrijwel al onze diensten stopzetten met een opzegtermijn van 3 maanden.

Consultrix doet het al 12 jaar op deze manier. En met succes!

Jouw garantie op een uitstekende service

Het niet tekenen van een contract is bij ons dus jouw garantie op een uitstekende service. We zetten je op geen enkele manier klem en gaan steeds tot het uiterste om je verwachtingen te overtreffen.

Heb je nog vragen over onze manier van werken of ben je op zoek naar een IT-partner waar je op kan bouwen? Aarzel dan niet om ons te contacteren! We staan te popelen om jouw IT-wensen werkelijkheid te maken.

 

Hartelijke groeten,

Karl Van der Auwera

Zaakvoerder van Consultrix

Geen reactie's

Geef een reactie

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.